משרד הכלכלה הקל על תחרות הבשר הטרי • מתי החרדים יזכו להוזלה?

    שוק הבשר הטרי המקומי הוא שוק ריכוזי והגיעה העת לפתוח אותו לתחרות אמיתית שאנו מקווים שתחלחל לכיסו של הצרכן"
    ארי וידר No Comments on משרד הכלכלה הקל על תחרות הבשר הטרי • מתי החרדים יזכו להוזלה?
    שוק הבשר הטרי המקומי הוא שוק ריכוזי והגיעה העת לפתוח אותו לתחרות אמיתית שאנו מקווים שתחלחל לכיסו של הצרכן"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוק בשר הבקר הטרי רותח בשנה האחרונה עקב הצטרפותם של מותגים ושחקנים חדשים לזירה במטרה ליצור תחרות. הצרכנים הם אלו שמרוויחים מכך שמחירי הבשר הבקר הטרי ירד בעשרות אחוזים בעקבות התחרות.

    על מנת להגביר עוד את התחרות החליטה ועדת המכסות במשרד הכלכלה לחלק  2,500 טון מכסות ליבוא בשר טרי בפטור ממכס, עבור המחצית הראשונה של שנת 2016. המכסות יחולקו באופן הבא: כ-650 טון  לכל אחת מהחברות "נטו מלינדה", "בלדי" ו-"רמי לוי". בנוסף חילקה הוועדה מכסות ליבואנים ותיקים, קטנים יותר, בהיקף של 50-300 טון כל אחת.

    עם זאת, החליטה הוועדה כי היצרנית המקומית "תנובה", בעלת המותג המקומי "אדום אדום" וחברות שזוהו כחברות הקשורות בתהליך היבוא לתנובה או לאחת החברות שזכו במכסות, לא יקבלו מכסה. זאת, בין היתר, מתוך רצון למקד את ההקצאה ביבואנים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להגדיל את התחרות במוצרי הבקר הטרי, ולייבא במחיר תחרותי לשוק המקומי.

    מכסת הבשר הטרי הפכה למבוקשת לראשונה לקראת חלוקת המכסות לשנת 2016 וזאת בעקבות אישור השירותים הווטרינריים לפני חודשים ספורים, לייבא ממספר מפעלים חדשים בפולין לצד מפעלים בארגנטינה.

    המהלך הינו מהלך המשך לקו שמובילה הממשלה בתקופה האחרונה המתבטא בפתיחת שוק הגבינות הקשות והחמאה לתחרות משמעותית באמצעות יבוא של מוצרים זולים יותר ביחס למוצרים המקומיים, כפי שניתן כבר לראות על המדפים.

    מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג: "תפישתנו היא כי חלוקת המכסות בפטור ממכס, נועדה להרחיב את מגוון המוצרים ולהביא לתחרות בין השחקנים השונים, שצפויה להביא להורדת המחירים. שוק הבשר הטרי המקומי הוא שוק ריכוזי והגיעה העת לפתוח אותו לתחרות אמיתית שאנו מקווים שתחלחל לכיסו של הצרכן".

    עם זאת, בקרב צרכני הבשר הבקר הטרי המהדרים בכשרות מהדרין, לא נוצרה נכון לעת הזו תחרות של ממש, והתקווה היא כי בשורת המחירים המוזלים יותר תובא גם למהדרי הכשרות.



    0 תגובות